Després de l’acte de lliurament dels Premis SICTED 2025 que va tindre lloc en el marc de FITUR, comencem la ronda d’entrevistes a alguns dels premiats. En esta ocasió parlem amb Patricia Gozalo Fayos, la directora de l’Hotel Cullera Holiday, guanyadora del Primer premi de la Categoria 4: Servici turístic SICTED més competitiu.
Entre la mar i la muntanya, prop de la Platja del Racó, es troba un hotel familiar que oferix un ambient segur i acollidor. Amb un total de 126 habitacions de 7 tipus diferents, amb espais amplis i lluminosos, un restaurant de gastronomia mediterrània apostant per ingredients de km0 i amb instal·lacions per als més xicotets. A més, és bikefriendly i compta amb piscina de temporada, gimnàs i sauna. També organitza esdeveniments en sales adaptables i disposa d’un espai a l’aire lliure.
Quant al SICTED, va anar dels primers servicis turístics a adherir-se a la destinació Cullera, en 2014. Des de llavors ha realitzat totes les accions d’implantació degudament, obtenint la distinció any rere any, avaluant-se amb totes les bones pràctiques de gestió avançades. A més, estan certificats amb la S de sostenibilitat, el segell Bioscore i el segell Sostenible 360 de Cullera.

Ens agradaria començar coneixent-te breument, Quina és la teua trajectòria professional?
Soc Diplomada en Turisme per la Universitat de València. En finalitzar vaig estudiar un màster en Direcció d’Empreses i Organitzacions Turístiques en la Universitat Politècnica de València. Posseïsc un màster en Direcció Hotelera expedit per la Universitat d’Alacant i un màster en Revenue cursat en FORST (Escola de Negocis Turístics). A més, posseïsc cursos de Direcció Comercial i Protocol i Organització d’Esdeveniments i Màrqueting Turístic.
Porte més de 15 anys treballant en el sector hoteler, primer en departaments comercials i esdeveniments i des de fa 8 anys dirigisc l’Hotel Cullera Holiday.
Pots contar-nos un poc sobre la història de l’hotel i com ha evolucionat al llarg dels anys?
Hotel de caràcter familiar, van prendre la decisió d’invertir en la destinació Cullera i van construir l’hotel des de l’inici. Es va inaugurar al març del 2010. Durant estos 15 anys, l’hotel ha anat creixent a nivell de venda, fidelització de clients, processos i operacions interns per a millorar l’experiència del client. Els seus valors també han anat evolucionant i la seua aposta principal és la sostenibilitat.

A l’hotel Cullera Holiday som conscients de la nostra petjada sobre el planeta i sobre les persones i per això, treballem per a deixar un impacte positiu en la societat, apostant fermament per un turisme sostenible i respectuós. Des de 2020, comptem amb un pla de sostenibilitat que ens permet mesurar any rere any la nostra aportació al bé comú, és a dir, la nostra petjada sobre el planeta i sobre les persones. Per a això, ens centrem en quatre valors fonamentals de l’Economia del Bé Comú: la dignitat humana, la solidaritat, la sostenibilitat ecològica i la transparència.
Com ja he comentat, realitzem brífings i reunions diàries entre caps de departament i cada un d’ells amb el seu equip, així planifiquem els esdeveniments de la setmana. Tenim ferramentes conjuntes (el nostre programa de gestió interna), on tots tenen accés a reserves i esdeveniments futurs. Coneixent el treball que tindrem, són capaços de planificar el treball, els torns, les noves incorporacions… en definitiva el dia a dia del seu departament.
Veiem que el teu servici turístic té implantades totes les bones pràctiques de gestió avançada: Responsabilitat Social Corporativa, Sostenibilitat i Innovació. Com aborda el teu hotel estos tres àmbits? Disposeu de segells o certificacions?
Com hem comentat anteriorment, un dels valors o pilars fonamentals a l’Hotel Cullera Holiday és la sostenibilitat i la nostra consciència de deixar un impacte positiu en la societat, ens basem en l’Economia circular o del bé comú.
Comptem amb diversos segells o certificats: La petjada de carboni, la S de Sostenibilitat Turística, el certificat SIR, certificat A de Bioscore, el certificat de Sostenibilitat 360 que ha promogut la destinació Cullera, juntament amb l’Ajuntament….
Com és la teua implicació en este projecte? Quines iniciatives o millores has promogut en la destinació?
La meua implicació és total. L’Hotel Cullera Holiday va ser una de les empreses pioneres a adherir-se al projecte Sicted a Cullera i continuem treballant des de llavors.
Què significa per a tu i el teu equip haver guanyat el primer premi SICTED en esta categoria?
És un reconeixement al treball i esforç diari. Per a nosaltres és molt important la satisfacció i l’experiència que viuen els nostres hostes des de la primera anomenada o contacte que realitzen per a demanar informació de l’hotel, fins al moment de la seua marxa. El nostre objectiu és que senten l’hotel com la seua llar i siga el seu racó favorit en el mediterrani, per a les seues vacacions, el seu esdeveniment d’empresa, els seus moments de desconnexió i de compartir amb els seus sers estimats etc.
Com t’assegures que tot el personal estiga alineat amb els estàndards de qualitat de l’hotel? Doneu formació contínua a tot el personal?
Comptem amb una plataforma de formació, en la qual cada membre de l’equip té el seu propi accés. És una plataforma de formació turística especialitzada en els diferents departaments d’un hotel, per tant, cada un d’ells té accés a formació específica per al seu lloc de treball. Per descomptat, cada nova incorporació està acompanyada en els seus primers dies o setmanes pel cap de departament o algun company que l’ajuda i supervisa en el seu període d’acolliment i adaptació inicial. A més, realitzem brífings diaris amb els caps de departament per a revisar servicis, preparar els nous, solucionar incidències… al seu torn ells es reunixen amb els seus equips per a comunicar-los qualsevol aspecte rellevant.
Com fomentes un ambient de treball positiu entre l’equip, així com una bona planificació i organització d’este?
Forme part de la taula de qualitat representant al sector de l’allotjament. Des de l’hotel secundem i participem en tots les accions i esdeveniments de promoció de la destinació.

Quins han sigut els majors desafiaments als quals t’has enfrontat?
El més complicat és la formació de personal perquè estiguen alineats amb els estàndards de qualitat que perseguim. La destinació Cullera és vacacional i estacional, per la qual cosa hi ha temporades de càrregues de treball molt elevades i on cal reforçar plantilles. És difícil que eixes plantilles temporals aprenguen eixos estàndards de qualitat i s’impliquen a aconseguir-los.
Quins consells li donaries a altres hotels que porten poc temps i no saben per on començar?
Els ajudarà molt crear el seu pla estratègic, marcar-se un objectiu a aconseguir, que no serà un altre que saber fins a on volen arribar amb la seua empresa, la seua visió i missió. Després és paciència i temps, cal marcar-se 3-4 objectius anuals i treballar per a anar aconseguint-los, per a anar creixent cada any a poc a poc i acostar-se més a eixe objectiu final.
Dades pràctiques
Destinació SICTED: Cullera
Any d’adhesió a la destinació: 2014
https://www.culleraholiday.com
Contacte: 961 731 555